Zubný lekár 2025, 32(3):20-21
V prostredí zdravotníckych zariadení, kde sa denne pracuje s citlivými údajmi pacientov, môže aj malý technický problém
signalizovať vážnejší kybernetický incident. Ak si všimnete, že počítač zrazu spomalil, systém sa správa nezvyčajne,
súbory sú zablokované, alebo vám príde podozrivý e-mail, prirodzene sa vynorí otázka: „Mám to niekomu povedať?“ Odpoveď je jednoznačná – áno. A čím skôr, tým lepšie.
Včasné nahlásenie takejto udalosti môže zabrániť ďalšiemu šíreniu útoku, ochrániť údaje pacientov a pomôcť aj
iným ambulanciám, ktoré by mohli čeliť podobnému riziku. Navyše, promptná reakcia môže výrazne znížiť zodpovednosť
ambulancie voči štátu a regulačným orgánom. V tomto prípade platí, že mlčať nie je zlato – práve naopak.
Uverejnené: July 1, 2025 Zobraziť citáciu