Zubný lekár 2021, 28(3):3
Zubný lekár 2021, 28(3):5
Zubný lekár 2021, 28(3):6-7
Zubný lekár 2021, 28(3):7
Zubný lekár 2021, 28(3):8-9
Zubný lekár 2021, 28(3):10-11
Zubný lekár 2021, 28(3):12
Zubný lekár 2021, 28(3):14-16
Zubný lekár 2021, 28(3):17
Zubný lekár 2021, 28(3):18-19
Zubný lekár 2021, 28(3):20-21 | DOI: 10.69658/zl.2021.035
Zubný lekár 2021, 28(3):22-26 | DOI: 10.69658/zl.2021.036  
Autori na základe vlastných klinických skúsenosti pri liečbe ochorení v orofaciálnej oblasti, sprevádzanými aj bolesťami rôzneho druhu, intenzity, frekvencie a často aj zmenami celkového zdravotného stavu, navrhujú aj v stomatológii ustanovenie nadstavbového klinického a výukového predmetu, Algeziológie. Je určený nielen pre študentov a lekárov v orofaciálnej medicíne, ale aj pre študentov a lekárov všeobecného lekárstva. Títo sa v prvých kontaktoch s pacientom stretávajú s ochoreniami rozličných orgánov a systémov, kde primárny patologický proces s prejavmi bolestí môže pochádzať aj z oblasti zubov, čeľustí a tváre. Alebo naopak. Patologický proces...
Zubný lekár 2021, 28(3):27-31 | DOI: 10.69658/zl.2021.037  
Stomatologické ošetrenie u detí sa vzhľadom na špecifiká detského veku predovšetkým psychologické, ale i anatomické, morfologické a vývojové významne líši od stomatologického ošetrenia u dospelých. Od prvého kontaktu je dôležité maximálne zaangažovanie a pozitívne nastavenie rodiča. Okrem pozitívnej komunikácie a manuálnej zručnosti ošetrujúceho stomatológa rovnako dôležitú úlohu zohráva pozitívne psychologické nastavenie a zručnosť celého tímu v tom: personálu prvého kontaktu, anesteziológa, anesteziologickej sestry, stomatologickej sestry a asistentov. Len súhra celého tímu, pozitívna komunikácia a spolupráca tímu s rodičom a dieťaťom je základom...
Zubný lekár 2021, 28(3):32